تکنولوژی سفید

چند کاربرد مفید برای گوشی هوشمند قدیمی شما

چهارشنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹ ب.ظ

تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است. هر ساله محصولات جدیدی در قفسه فروشگاه ها ظاهر می شوند که هر کدام بزرگ‌تر و بهتر از محصولات قبلی هستند. اگر قبل از خرید یک دستگاه جدید، همه دستگاه‌های خود را مجدداً نفروشید، به احتمال زیاد حداقل یک تلفن هوشمند یا تبلت قدیمی دارید که در حال خاک خوردن است. با این حال، تلفن‌ها و تبلت‌های قدیمی هنوز می‌توانند برای مدت طولانی زنده بمانند، حتی اگر نتوانند به خوبی دستگاه‌های جدید عمل کنند.

  • بستری برای استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی

اکثر ما هنگام نصب یک اپلیکیشن ایرانی احساس نا‌امنی بر روی گوشی خود می‌کنیم، این که کسی به تماس‌ها و پیام‌هایمان دسترسی داشته باشد، چندان خوشایند نیست. اگر به ناچار مجبورید از اپلیکیشن‌های ایرانی یا هر اپی که نسبت به امنیت آن شک دارید استفاده کنید؛ آن‌ها را روی یک تلفن همراه قدیمی نصب کنیم و با اتصال به اینترنت به تمامی برنامه‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین اگر سیم‌کارتی دارید که از آن استفاده نمی‌کنید؛ مخصوصا اگر سیم کارت 912 است. برای جلوگیری از سلب مالکیت شدن خط، آن را بر روی یک دستگاه قدیمی فعال نگه دارید. 

  • استفاده به عنوان وب کم

بیش از یک دهه است که گوشی‌های هوشمند دارای دوربین‌های پیشرفته‌ای هستند. در واقع آنقدر می‌توان گفت گوشی سامسونگ a7 در کشوی شما دوربین بهتری نسبت به لپ تاپ فعلی شما دارد. بنابراین می‌توان با چند روش ساده آن را به وب‌کم خود تبدیل کنید.

اگرچه برخی از نرم افزارهایی که از دوربین‌های تحت وب در تلفن های هوشمند پشتیبانی می کنند، روی تبلت‌ها و گوشی‌ها نیز کار می کنند، البته این راه‌حل پیچیده‌تری است. بسته به اینکه تبلت شما چند ساله است، می‌توانید به سادگی از آن به عنوان یک ابزار مختص به تماس ویدیویی استفاده کنید. برای دسترسی آسان به محبوب‌ترین برنامه‌های تماس ویدیویی، Zoom، Teams یا Skype را نصب کنید یا از گزینه‌های داخلی مانند FaceTime یا Google Duo استفاده کنید.

  • آن را به یک DVR اقتصادی تبدیل کنید.

دستگاه های DVR یک راه عالی برای تعیین مقصر در تصادفات هستند، اما ارزان نیستند. اتصال یک گوشی قدیمی به داشبورد ماشین شما می‌تواند یک راه حل رایگان برای مشکل باشد، البته اگر از هزینه‌ی نصب آن صرف نظر کنیم. حتی می‌توانید برنامه‌هایی را دانلود کنید که به گوشی هوشمند شما کمک می‌کنند تا به دستگاه‌های DVR حرفه‌ای تبدیل شوند، مانند iDVR-PRO Viewer: CCTV DVR. البته این برنامه‌ها اغلب پولی هستند مخصوصا اگر بخواهند حجم زیادی از ویدیو را داخل خود نگه دارند. اما می‌توانید حافظه‌ی خود تلفن همراه را بهینه سازی کنید.

برای یک گزینه کاملا رایگان، توصیه می کنم فقط از دوربین داخلی گوشی خود استفاده کنید. در عین حال، برای صرفه جویی در فضای حافظه، باید کیفیت فیلم را پایین بیاورید. احتمالاً نیازی نیست که از رفت و آمد روزانه خود با کیفیت 4K، 60 فریم در ثانیه فیلم بگیرید. حال زمانی که عابر موقع عبور از چراغ قرمز شما را مقصر می‌داند، شما با ارائه ویدیو می‌توانید خودتان را تبرئه کنید. 

  • دستگاه دی جی (به شرطی که جک هدفون داشته باشد)

اگر تلفن شما خیلی قدیمی است، ممکن است هنوز یک . این باعث می شود انتخاب آسانی برای دستگاه دی جی اختصاصی باشد. اگر می خواهید در یک مهمانی یا در حین رانندگی در ماشین دوستتان به بلندگو متصل شوید، هم بلوتوث و هم AUX برای پخش موسیقی خواهید داشت. در حالی که سرویس‌های فعلی گوش دادن به موسیقی در آیفون‌هایی که iOS 13 نصب نشده است کار نمی‌کنند، اما از دستگاه‌های Android تا نسخه 5.0 پشتیبانی می‌کنند. اگر آیفونی دارید که iOS 12 یا نسخه‌های قبلی را اجرا می‌کند، Apple Music ممکن است بهترین گزینه شما باشداین تبلت به اندازه‌ای قابل حمل نیست، اما از آنجایی که بسیاری از آنها هنوز جک هدفون دارند، می‌تواند مانند گوشی‌های قدیمی هنگام گوش دادن به موسیقی در خانه، راحتی داشته باشد.

  • دستگاه ویژه شما برای تماشای یوتیوب یا استریم ویدیوها

تلفن‌های همراه یا تبلت‌ها دستگاه‌های خوبی برای دیدن فیلم و سریال هستند، اما اگر تلفن شما به دلیل پردازش چندین برنامه موقع تماشای ویدیو داغ می‌شود. می‌توانید تبلت قدیمی خود را نمایشگر خود کنید. تا زمانی که سرویس‌های پخش از دستگاه شما پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید نمایش‌ها و فیلم‌های مورد علاقه‌تان روی آنها تماشا کنید.

حتی اگر سرویس‌های محبوب در آینده از دستگاه شما پشتیبانی نکنند، همچنان می‌توانید نمایش‌ها و فیلم‌های خریداری‌شده قبلی را از فروشگاه‌های شخص ثالث مانند iTunes در iOS و پخش کنید، اگر ویدیوهایی از منابع دیگر دارید، پخش کننده های ویدیوی منبع باز مانند VLC یک راه حل عالی هستند.

  • قاب عکس هوشمند

یک تبلت قدیمی (یا حتی یک تلفن قدیمی) را می توان برای نمایش دائمی اطلاعات خاص و دائماً در حال تغییر، تغییر کاربری داد. شاید برای اطلاع ترافیک‌ها یا مسیریابی در کل روز نیاز به یک نمایشگر دائمی داشته باشید، یا یک تقویم هوشمند روی میز کار خود داشته باشید. به این ترتیب هم از باتری گوشی جدید خود محافظت کرده‌اید. هم کارتان راه می‌افتد.

با این حال، من فکر می کنم بهترین مورد استفاده، یک قاب عکس هوشمند است. به جای خرید یکی از این دستگاه‌ها، با رابط کاربری اغلب نامناسب و نمایشگر با کیفیت پایین، می‌توانید از صفحه نمایش باکیفیتی که در دستان شما قرار دارد برای نشان دادن عکس‌های مورد علاقه‌تان استفاده کنید. برنامه Photos در دستگاه شما، حتی اگر قدیمی باشد، بسیار بهتر از نرم افزاری است که روی یک قاب عکس هوشمند می‌بینید، است.

  • یک کنترل چند منظوره‌ی

اگر صاحب خانه هوشمند یا نیمه هوشمند هستید، می‌دانید که چقدر داشتن کنترل‌های مجزا برای هر بخش گیج کننده است، تغییر نور لامپ‌ها، سیستم گرمایش یا سرمایش، دزدگیر، اطفاء حریق و... اصلا چرا راه دور برویم، به جای خرید دسته‌های بازی گران قیمت x box می‌توانید با دانلود اپلیکیشن controller for xnox به راحتی به دستگاه وصل شوید. حتی امکان تبدیل به کنترل تلویزیون و DVD پلیر در برخی از تبلت‌ها یا موبایل‌ها وجود دارد.

     

     

    • ماشین قدیمی شما اکنون دارای CarPlay و Android Auto است

    اگرماشین شما CarPlay، Android Auto یا هر نوع صفحه نمایش چندرسانه‌ای برای این موضوع ندارد. می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند به عنوان جایگزین CarPlay این کار را انجام دهید. تلفن را از طریق بلوتوث وصل کنید و از آن برای GPS، موسیقی و سایر ارتباطات هندزفری استفاده کنید.

     

    • پرستار کودک دیجیتال با محافظ کودک

    برای والدین، یک گوشی هوشمند یا تبلت یدکی می تواند وسیله ای ایده آل و ایمن برای فرزندانشان باشد. دستگاه قدیمی است، بنابراین لازم نیست نگران آسیب دیدن آن باشید. در عین حال، اکثر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها مدت‌هاست که به سیستم کنترل والدین مجهز شده‌اند، به این معنی که می‌توانید دستگاه را با تمام محدودیت‌هایی که برای فرزندانتان مناسب است پیکربندی کنید. دسترسی اینترنت را محدود کنید، تنها تعدادی گیم روی آن نصب کنید و میزان فعالیت فرزندان خود را بر روی دستگاه ضبط کنید.

     

    • مراقب حیوانات خانگی خود باشید

    دوربین های گوشی های هوشمند و تبلت های باکیفیت را می‌توان دوباره استفاده کرد. آنها وب کم‌ها و DVR های عالی می‌سازند، هم‌چنین می‌توانند یک دوربین امنیتی قابل اعتماد برای خانه شما باشند. می‌توانید برنامه‌ای مانند AlfredCamera برای iOS یا Android را هم در تلفن فعلی و هم در گوشی قدیمی‌تان دانلود کنید تا ارتباط بین دو دستگاه برقرار شود. تلفن قدیمی خود را روی پایه‌ای در جایی قرار دهید تا به رکوردهای دوربین آن به صورت شبانه روزی دسترسی داشته باشید. 

    • یک آزمایش کننده بتا معمولی شوید

    اگر گوشی یا تبلت شما قدیمی است، می توانید از آن به عنوان آزمایش کننده بتا استفاده کنید. توصیه‌ها معمولا بر این مبنی‌ست که از نصب برنامه‌های بتا (نسخه آزمایشی) بر روی دستگاه اصلی خود، خودداری کنید. زیرا سیستم عامل هنوز در حال آزمایش است و بنابراین امن نیستند. شما به ویژگی‌های جدیدی دسترسی پیدا می‌کنید که هنوز در دسترس عموم نیست، اما این خطر را دارید که تلفن یا تبلت‌تان آنطور که انتظار می‌رود کار نکند. انتقال این خطرات به دستگاهی که در ابتدا از آن استفاده نمی‌کردید راه حل بسیار بهتری است. 

     

    • Kimia Tav

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی