تکنولوژی سفید

اشتباهاتی که منجر به سلب سیم کارت شما می‌شود

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۰۲:۴۱ ب.ظ

شاید از برخی از افراد شنیده باشید که به طور ناگهانی و بدون خبر سیم‌کارتشان سلب مالکیت شده و دسترسی خود را برای همیشه نسبت به سیم‌کارت خود از دست داده‌اند. برای مثال اگر از کاربران قدیمی سیم‌کارت باشید، ممکن است خط 912 شما حدود سی سال سن داشته باشد و به خاطر یک اشتباه کوچک مالکیت سیم‌کارت از شما سلب شود و سرمایه‌ی خود را نیز از دست بدهید.

خاموش بودن 

عدم پرداخت آبونمان

شاید سیم‌کارت‌های دائمی داشته باشید که مدت طولانی خاموش است، در صورتی که به مدت 5 سال آبونمان آن را پرداخت نکنید (حتی اگر مقدار کمی باشد.). خط شما سلب مالکیت می‌شود. هر از گاهی خط را روشن کنید، آبونمان را صفر کرده و مجدد خاموش کنید.

دریافت وام سیمکارت

خود دریافت وام سیم‌کارت، به تنهایی باعث سلب مالکیت خط شما نمی‌شود. در نظر بگیرید زمانی که روی سیم‌کارت خود وام دریافت می‌کنید، سیم‌کارت شما به اسم شخص وام دهنده می‌شود و پس از پرداخت کامل اقساط مجدد به اسم شما می‌شود. حال فرض کنید یک سیم‌کارت کد یک یا کد دو بسیار رند دارید و از جای نامعتبر یا مشکوک وام می‌گیرید، یا بسیار کم‌تر از ارزش خط شما، وام به شما تعلق می‌گیرد. در اولین فرصت می‌توانند سیم‌کارت شما را سلب مالکیت کنند و خط با ارزش شما از دست برود. در موقع وام سیم‌کارت گرفتن، ترجیحا روی خط‌های خیلی با ارزش اقدام نکنید و مورد بعدی سعی کنید به شخص وام دهنده وکالت دهید، نه این که به صورت کلی، انتقال سند انجام دهید.

عدم انحصار وراثت سیمکارت متوفی

اگر سیم‌کارت 912 به شما و خانوادتان ارث رسیده است، سریعا برای انحصار وراثت و انتقال مالکیت آن اقدام کنید. از آنجایی که صاحب سیم‌کارت فوت شده، در صورتی که تا دو سال تکلیف مالک اصلی خط مشخص نشود، سلب مالکیت خواهد شد. یا اگر یکی از وراث در حال استفاده از سیم‌کارت باشد ممکن است به دلیل شکایت به صورت موقت قطع و در صورتی که مراحل انحصار وراثت را طی نکنید، خط را دولت برداشته و هزینه‌ را بین وارثین تقسیم می‌کند.

عدم دریافت پیام ورودی و خروجی (برای خطوط اعتباری)

اگر مشترکین دائمی به خاطر عدم پرداخت آبونمان سلب امتیاز می‌شوند، مشترکین خطوط اعتباری چنانچه تا یک سال از خط خود استفاده نکنند، سیم‌کارت سلب مالکیت می‌شود.

مشکل قانونی یا قضایی

چنانچه پیامک تهدید‌آمیز برای شخصی ارسال کنید، بسته به نوع پیامک و نوع مزاحمت برای شما قرار تعقیب صادر می‌گردد؛ مجازات آن از جریمه‌ی نقدی، شلاق، بازداشت تا مسدود شدن سیم‌کارت و محروم شدن از خدمات ارتباطی است.

اشتباهی خودتان، خودتان را سلب کنید

در اپلیکیشن همراه من، قسمت مدیریت سیم‌کارت‌ها بخشی برای قطعی سیم کارت و سلب مالکیت وجود دارد. اگر به هر دلیلی دست شما روی گزینه‌ی سلب مالکیت برود، راه بازگشتی نیست. البته شاید از طریق پیگیری سریع بتوانید خط را برگردانید.

هک شدن سیم‌کارت

این مورد بسیار نادر است، در اصل هکر برای هک سیم‌کارت شما باید به نسخه‌ی فیزیکی آن دسترسی داشته باشد. به هر حال هر زمان این اتفاق بیفتد و هکر تمامی اطلاعات شما را در اختیار بگیرد، ممکن است مسدودی خط کمکی نکند و منجر به سلب مالکیت خط شما شود.

  • Kimia Tav

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی